גריטת רכבים
לפי פרסום במשרד איכות הסביבה, נמסר כי: "עקב הביקוש הרב הופסקה תוכנית הגריטה! תוכנית הגריטה שחודשה ב-3 לנובמבר 2013 זכתה להצלחה יוצאת דופן. משרד התחבורה הורה להפסיק לקבל בעלי רכב החל מה-4/11/2013. תקציב התוכנית ספג קיצוצים קשים ועמד השנה על 5 מליון שקלים וסה"כ 25 מליון שקלים למשך חמש שנים. השר פרץ דורש, כי התקציב של השנים הבאות ישמש להמשך גריטה כבר השנה, על מנת לתת מענה לביקושים האדירים".
תראו, זה לא חדש שישראלים רוצים לקנות מכונית חדשה. אם הם יכולים לתת את המכונית הישנה שלהם, זו שאף אחד לא רוצה, לגריטה ולקבל כמה אלפי שקלים, הם יעשו את זה בשמחה. כמובן שהתוכנית הפופולרית יותר היא לתת את המכונית לליסינג או לדילרים של מכוניות, ואז לקבל מכונית חדשה בתשלומים. במידה ואלה לא רצו, אז גריטה זה הדבר הכי טוב שיש.
לפי רועי צוקרמן, כתב ידיעות אחרונות, אלו שימסרו את הרכב לגריטה, הם אלו שלא יכולים לממן לעצמם רכב חדש. סיבה נוספת לשמור רכב בן 20 שנה ולא למסור אותו לגריטה הוא ייעודו להפך לרכב אספנות, ואז שוויו יעלה. בנוסף, יש כאלו ששומרים מכונית מסיבות נוסטלגיות משהו....עדיין רק 70,000 מכוניות , ההטבה תהיה תקפה עליהן. זה מספר קטן בהתחשב שיש יותר מ3 מליון מכוניות על כבישי ישראל כאמור.
גריטת מכוניות בארצות אחרות
מה שאפשר להגיד הוא שגריטת רכבים בישראל היא עסק פחות משתלם מלגרוט רכבים בסלובקיה. לפחות מוסכי גריטה פרטיים נותנים מחיר סביר ואף יותר מכך עבור רכבים לגריטה. אז אם יש לכם רכב ישן ואתם שוקלים לגרוט אותו, כדאי שתשקלו לפנות למוסל פרטי עבור השירות הנ"ל. ישתלם לכם יותר.